Private Fysio Care

M: 06-53713005
E: info@privatefysiocare.nl

Algemene Therapie

Mijn praktijk is bedoeld voor personen met klachten die door andere behandelaars niet afdoende zijn afgenomen. Dus ook voor klachten welke al lange tijd aanwezig zijn en niet veranderen.

Mijn aanpak is om een analyse te maken van het klachtenbeeld en te beoordelen wat er voor zorgt dat de klacht is ontstaan en aanhoudt.

Jos de Koning Fysiotherapeut

Fysiotherapie

Fysiotherapie kan helpen bij klachten van het bewegingsapparaat. Daaronder verstaan we klachten aan spieren, pezen, banden of gewrichten. Maar ook bijvoorbeeld neurogene klachten en problemen met de bloedsomloop.

Klachten in de wervelkolom of ledematen ontstaan wanneer gewrichten, pezen, spieren of zenuwen niet goed werken. Vaak is een kortere of langere overbelasting van het gewricht, pees, spier of zenuw de oorzaak van de klacht. Soms ontstaan juist klachten door niet of te weinig te belasten. Bewegen wordt dan moeilijk of pijnlijk. Ook kunnen de klachten een uitstralende pijn geven naar andere delen van het lichaam. Met behulp van manuele therapie kunnen de klachten verminderd of verholpen worden.

Het doel van de behandelingen kan bijvoorbeeld zijn:

• Verbeterd functioneren van (deel)gebieden van het lichaam

• Optimaal functioneren binnen de grenzen van een chronische aandoening

• Pijn verminderen

Fysiotherapie

Manuele Therapie

Net zoals fysiotherapie is manuele therapie bedoeld voor mensen met klachten van het bewegingsapparaat. De manueel therapeut beschikt over diverse behandelmethoden, zo kan hij structuren soepeler maken, maar ook te soepele structuren stabiliseren.

Soepeler maken of mobiliseren gebeurt door het toepassen van specifieke passief mobiliserende bewegingen. Door de lichaamsdelen rond het gewricht op een bepaalde manier te bewegen kan de beweeglijkheid van de gewrichten snel worden vergroot. De pijn neemt af en de beweging van de gewrichten kan verbeteren.

Meestal is zacht trekken aan of duwen tegen de lichaamsdelen voldoende. De gewrichten worden dan wat sneller bewogen. Daarbij hoort men soms een knappend of krakend geluid. De meeste patiƫnten ervaren dit als een kortstondig vreemd gevoel, maar vinden het over het algemeen niet pijnlijk.

Soms is een gewricht te soepel en dient er juist gestabiliseerd te worden. Ook hier heeft de manueel therapeut speciale technieken voor. De effecten zijn vaak direct merkbaar, je ervaart een toename in de bewegingsvrijheid en vaak afname van pijn

U kunt voor informatie en begeleiding bij ons terecht. Kom gerust langs of bel voor een afspraak.

Manuele Therapie